Nak x??

Tiba-tiba ja teringat zaman kanak-kanak..time kecik-kecik dulu punya la tak sabo nak jadi besar..bila dah besar rindu lak nak jadi budak-budak..kalau dah namanya manusia tu memang payah nak pueh ati.hehehe..da ja benda tak cukup..tapi standard la tu..kalau kita mudah berpuas hati dengan apa yang kita ada..kita takkan maju sampai bila-bila..rezeki tu sentiasa ada kalau kita rajin berusaha..kalau kita malas hasil yang kita dapat tu setimpal la dengan usaha kita..janji kita berusaha dengan jalan yang lurus la..bukan jalan bengkang-bengkok tu.hehehe..

Tengok budak-budak tak payah nak berat kepala fikir pasal masalah..mana la deme da masalah..yang deme tau main..main..main..lapor ja mkn..baju semua tak payah basuh..tak dak duit pon leh ja nak bli pape*duit mak ayh dia kan ada.hehehe..wat aksi ngada-ngada sket + nangis sekuat ati + hentak-hentak kaki + guling-guling mcm tenggiling dapat la apa yg deme nak 2..ni kalau yang tak sekolah lagi la..kalau yg dh sekolah mesti tension gak..pikir pasal kerja sekolah..exam lagi..pecah pale wooooooooooo..
Tapi ada jugak yang tak best kalau jadi budak-budak nih sebabnya kita tak leh nak wat keputusan sendiri..mak ayah yang decide..pastu kena buli la*deme kan kecik.hehe..silap haribulan leh kena culik.huhuhu*takut la..

Kalau tanya deme mesti deme confirm tak sabo nak jadi beso..sama la cam kita time kecik dulu tapi masa kita kecik dulu tak merasa la nak pegang hanset..jgn kata yang mahai-mahai..yang chap ayam pon lum tentu tau..budak-budak sekarang jangan cerita la..silap haribulan hanset deme lagi canggih dari kita..nak laptop pon leh dpt..janji ada fulusny..rindunya ngan kengkawan seperjuangan yang sekarang ni ntah hape critanya..kalau jumpa terlanggar bahu pon lom tentu kenal sebab masing-masing mesti dah bertukar wajah..almaklumla masa budak-budak dulu tak daknya nak smart bagai..sememeh ja.hehehe..

So nak ka jadi budak-budak balik??hehehe..bersyukur la dengan apa yang telah dianugerahkan untuk kita kn..hidup ini terlalu indah untuk kita terokai so jangan la takut untuk menghadapi keindahan tu..setiap benda yang datang tu da hikmahnya..kita ni kena la tabah sebab hidup kita takkan sepi dari dugaan dan masalah*dh mcm pakar motivasi lak.hentam ja la labu..mudah-mudahan ALLAH sentiasa memudahkan perjalanan hidup kita.amin..

4 comments:

wantie October 28, 2009 at 1:24 AM  

kalau di tanya nak x? mestilah jawab nak. tapi kan rasa lotih la pulak nak start semua balik...

cthnya masa kena marah, kena kejar ngan lembu, kena jaga adik, kena pukul ngan cikgu... waaaa tak ndak ler alami semula...

cam gini pun tak pa ar...

Yati Lee October 28, 2009 at 8:47 AM  

wantie

2 la..2 suma tggl kenangan ja kn..skrg pon tetap hepi gk!!lg best da la.hehehe

Z.u.r.a and I.w.a.n October 30, 2009 at 3:34 PM  

tp tu la...mmg x leh patah balik semua tu kan...bsyukur la kita dh bleh bkerja cari duet sdiri kan...

Yati Lee October 30, 2009 at 3:44 PM  

zuraiwan

btoi..btoi..masa dulu2 pon kita xpernah terbayang kita kja cmni..da life cmni..syukur sgt2..alhamdulillah.

..Tuan Rumah..

My photo
Menjalankan bisnes online menjual barangan Tupperware Brands yang sangat menarik pada harga yang berpatutan..jika ada yang berkenan di hati dapatkannya dengan segera..kami sedia menerima tempahan..

..Followers..

..Jom Sembang..


ShoutMix chat widget

..Award..

..Award..